Thursday 2 January 2014

Nutri-Biotic – Dual coated Probiotic & Prebiotic



Nutri-Biotic dengan berbilion strain bakterian usus menyokong fungsi sistem penghadaman dengan menyediakan sistem persekitaran usus yang baik dan seterusnya membolehkan proses penghadaman, penyerapan nutrient dan juga penyingkiran bahan yang tidak diperlukan, berjalan dengan efisien di sepanjang saluran sistem penghadaman.

Nutri-Biotic juga ditambah dengan Fructo-Oligosaccharida (FOS) dan vitamin untuk meningkatkan lagi keberkesanannya untuk kesihatan. FOS bertindak sebagai prebiotic iaitu serat yang menjadi makanan untuk menggalakkan pertumbuhan probiotik.

Probiotic adalah bakteria baik yang terdapat disepanjang salur penghadaman dan amat berguna untuk membolehkan sistem penghadaman berfungsi dengan baik.Bakteria dalam probiotic dalam keadaan dorman dan akan hidup apabila memasuki tubuh (tertedah kepada suhu badan).

Probiotic dalam Nutri-Biotic dikenali sebagai DuoLac Mixture M4B, iaitu Probiotic melalui inovasi oleh Cell Biotech yang menyediakan sistem salutan 2 peringkat yang bukan sahaja menjamin bakteria dapat bertahan semasa pemprosesan dan penyimpanan malah menjamin bakteria yang diambil dapat sampai ke selauran usus dalam keadaan baik dan dapat menambah bilangan koloni pada membren mukosa.

Kelebihan Nutri-Biotic

-        Menggunakan Probiotic dalam inovasi terbaru iaitu dengan sistem Salutan 2 Peringkat (Dual Coated System). Bakteria tidak akan termusnah sebelum sampai ke tempat tindakannya. Dengan ini dapat kualiti Probiotic yang diambil terjamin.
-        Gabungan FOS atau Fructo-Oligosaccharida dan inulin bertindak sebagai prebiotic. Prebiotic menggalakkan perkembangan probiotik, selain bertindak sebagai fiber. Disediakan dalam perisa yang sedap dan pasti digemari kanak – kanak mahupun dewasa.

Price: Member: RM47.00, Non-member: RM55.00

Untuk tempahan produk:     
Email: ayukels@gmail.com    
Sms / whatsapp: 017-9711764

0 comments:

Post a Comment